Intel-навчання для майбутнього

День 1- 05.01.2018
Сьогодні я  відвідала перше заняття з  тренінгу Intel-навчання для майбутнього. 
Мета цього тренінгу - допомогти нам,студентам, майбутнім вчителям розвинути навички навчання , що базуються на навчальних потребах учнів, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та методу проектів. Тому на першому занятті ми ознайомились та навчились користуватись такими ресурсами:  посібником, сайтом освітніх програм та сайтами допоміжних матеріалів, Електронним довідником. Можу сказати, що електронний довідник мене приємно вразив своєю зручністю. Визначившись із темою проекту (в межах  чинної програми для учнів 5-9 класів) можуть виникати труднощі пов'язанні з виконанням математичних завдань на комп'ютері, у цьому випадку ми можемо  звернутись до нашого електронного посібник та без зайвих труднощів знайти потрібний матеріал.
Перші враження від тренінгу позитивні.

День 2- 09.01.2018
На сьогоднішньому занятті ми спочатку займались творчою справою, а саме, створювали публікацію у вигляді буклета про навчальну програму Intel (буклет можна переглянути за посиланням ). Коли буклети були створені, ми перейшли до обговорення навчальних тем для створення Портфоліо нашого проекту. Ознайомились з вимогами державних освітніх стандартів та навчальних програм, сформували навчальні цілі. Розібралися з основними питаннями проекту. Вони поділяються на: ключові, тематичні, змістові. 
Ключове запитання - загальне, на нього не існує однозначної відповіді, воно стосується великих ідей та вічних філософських концепцій та цінностей. Часто Ключове запитання стосується декількох предметів і допомагає учням зрозуміти, яким чином ці предмети пов’язані між собою. 
Тематичні запитання проекту пов’язані з проектом безпосередньо та сприяють дослідженням для пошуку відповіді на Ключове запитання. На Тематичні запитання проекту також не може бути однозначної відповіді. Ці запитання допомагають учням продемонструвати, наскільки вони розуміють головні концепції теми. 
Змістові запитання – конкретні запитання, щобазуються на фактах та мають обмежену кількість правильних варіантів відповідей. Часто запитання з навчального матеріалу стосуються означень, розпізнавання та загального пригадування відомостей та даних. Змістові запитання схожі на запитання в тестах. Змістові запитання – це важливі доповнення до Ключового запитання та Тематичних запитань проекту. 
Ці запитання пов’язують декілька навчальних предметів та розкривають теми, що є цікавими та важливими для учнів. Цей модуль допоміг мені з’ясувати, як можна використати навчальні дослідження в проектах та зрозуміти призначення Основних запитань проекту.

День 3- 10.01.2018
Сьогодні багато часу ми приділили навчальному плану вивчення теми. У нього потрібно було записати навчальні цілі та питання, діяльність учнів ( як учні отримують завдання на виконання проектів, як відбувається об’єднання учнів у малі групи, які дослідження роблять учні в малих групах). Ми усвідомили, що дослідницькі проекти будують зв’язки зі світом поза класною кімнатою та звертаються до питань реального життя учнів. В учнів, які співпрацюють у малих групах дослідницьких проектів, можуть бути сформовані не тільки навички самостійної дослідницької діяльності, а й уміння планувати власну діяльність, ефективно спілкуватися, вирішувати проблеми, приймати виважені аргументовані рішення та демонструвати свої знання та вміння цільовій аудиторії. 
Після цього нам запропонували розбитись по парах та обговорити свої створені основні запитання до навчальної теми, яку ми обрали та навчальні дослідженнями, які ми запланували для учнів. Далі ми звернулися до "форми оцінювання основних запитань до навчального проекту" для того, щоб надати поради щодо вдосконалення запитань своєму партнеру.
Це був цікавий досвід.

День 4 - 11.01.2018

На сьогоднішньому тренінгу ми розробляли презентацію (переглянути презентацю)про свій проект для демонстрації її своїм учням, в якій відображаються основні запитання теми, стислий опис теми, який зацікавить учнів, створений інструмент для вхідного оцінювання попередніх знань, уявлень та умінь учнів, який допоможе виявити прогалини в їх розумінні, знаннях основних понять теми та брак необхідних навичок.

Вдосконалили план вивчення теми (переглянути план вивчення теми), а саме плануючу діяльність учнів під час роботи над проектом.

Брали участь пед раді на wiki.iteach сайті з обговорення такого питання: "Якщо учні самостійно планують свої дії в проектах, визначають напрямки своїх досліджень, то як я маю пересвідчитись, що вони отримують при цьому передбачені програмою знання та вміння?".

Вікі – це вид веб-сайту, який дозволяє відвідувачам самостійно легко додавати, видаляти, правити і змінювати будь-які доступні їм дані. Легкість взаємодії та керування робить Вікі ефективним інструментом для створення спільних з іншими людьми електронних матеріалів. При цьому зареєстрованим користувачам вікі не потрібні спеціальні знання зі створення веб-сторінок.

Дізнались більше про авторські права. З доступом до Інтернету та можливістю швидко й легко копіювати різні дані та матеріали з Інтернет-простору часто вчителі та учні не посилаються на авторів таких ресурсів, не вказують джерело, з якого матеріли було скопійовано. Причиною таких ситуацій є неосвіченість та необізнаність із законами про авторськиі права. Більшість матеріалів з Інтернету - чиясь власність, тому для вчителів важливо знати самим та навчити учнів правильно використовувати інформаційні джерела. Для формування в учнів звички коректно використовувати чужі матеріали, не лише друковані, а й із Інтернету, доцільно оцінювати їх уміння посилатися на використані ресурси Інтернету.

При складанні дослідницьких проектних завдань важливо зробити їх такими, щоб вони не спонукали учнів до плагіату, щоб учні не намагалися «списати» результати досліджень з раніше зроблених іншими дослідницьких робіт. Неприпустимо створювати в дітей поняття про наукову діяльність як про компіляцію чужих думок. Проектант повинен виробити й представити власну точку зору на джерела інформації, визначити мету дослідження і його методику. Для цього дослідження мають бути наближені до життя учнів та місцевої спільноти міста, села, району.

Отже, інтернет може бути потужнім інструментом для проведення досліджень. Майстерне оперування пошуковими стратегіями допомагає учням і вчителям ефективно шукати корисні відомості та дані в Інтернеті.


День 5 - 12.01.2018
Сьогоднішний тренінг був присвячений модулю "спілкуванню та співробітництву в інтернеті".

Один з доступних засобів безпеки учнів та ефективного використання ними Інтернету – встановити правила користування Інтернетом (ПКІ). ПКІ – це письмова угода, яка описує положення та умови користування Інтернетом і підписується учнями, їхніми батьками та вчителями. ПКІ мають включати правила проведення пошуку в Інтернеті, розміщення на сайтах імен учнів, а також зображень (картинок, фото чи відео) та аудіокліпів з учнями в Інтернеті. Лише укладання документа ПКІ недостатнє для того, щоб забезпечити дотримання учнями описаних правил. Потрібно постійно відслідковувати їх дотримання та бути впевненими, що учні діють відповідально при користуванні Інтернетом.

Ми об’єдналися у три групи. У кожної групи було окреме питання стосуючить цього модуля.

1 група. Які загрози та ризики становить Інтернет для учнів? Згрупуйте проблеми. Запропонуйте можливі шляхи вирішення проблем.
2 група. Як навчити учнів безпечній роботі в Інтернеті? Хто це має зробити? Кого можна залучити? З якого віку потрібно починати цю роботу? Обґрунтуйте свої відповіді.
3 група. Чи варто/можна оцінювати знання та вміння учнів з безпечного використання Інтернету? Обґрунтуйте свою відповідь. Якщо ваша відповідь «так», то як і коли це можна зробити?
Для обговорення цих питань ми скориталися вікі-сайтом.
Отже, маємо такі результати обговорення поставлених нам запитань:

Які загрози та ризики становить Інтернет для учнів? Згрупуйте проблеми. Запропонуйте можливі шляхи вирішення проблем.
ПроблемиШляхи вирішення
Можливість зіткнення з небажаним контентомВикористання програм, які обмежують доступ до деяких інтернет-ресурсів
Відволікання дітей від основного навчального процесуНавчити правильно планувати свій час на навчання і дозвілля
Втрата зору через надмірне сидіння за компёютеромРобити перерву кожні 30-40 хвилин між сеансами, для відпочинку очей
Через постійне сидіння за комп'ютером, діти не ходять на вулицюЗастосовувати часове обмеження на використання комп'ютеру

Як навчити учнів безпечній роботі в Інтернеті? Хто це має зробити? Кого можна залучити? З якого віку потрібно починати цю роботу? Обґрунтуйте свої відповіді.
Зміст проблеми(статистика)
Серед ризиків в Інтернеті найвідоміші:
· віруси – 39 %
· «дорослий контингент» - 21 %
· Інтернет-залежність – 19 %
· Шахрайство (викрадення особистої інформації за допомогою Інтернет-магазинів та онлайн сервісів із платними СМС) – 4 %
ПроблемиШляхи вирішення
Як навчити учнів безпечній роботі в Інтернеті?Для того, щоб навчити учнів безпечній роботі в інтернеті необхідно проводити бесіди про заборону відвідування небезпечних сайтів, надавати необхідні ссилки для пошуку інформації, дозволяти використовувати інтернет тільки під наглядом дорослих. Учителям інформатики та вчителям предметникам проводити інструктажі про небезпеку користування інтернет ресурсами. Поширювати рекомендовану інформацію щодо безпечного користування Інтернетом на власних Інтернет-ресурсах.
Хто це має зробити?Батьки бо вони безпосередньо є відповідальними за здоров'я своїх дітей.
Кого можна залучити?Учителів інформатики, учителів предметників, брати, сестри, друзі старші за віком
З якого віку потрібно починати цю роботу?Навчити дитину потрібно з молодшого віку або з того часу, коли дитина починає активно користуватися інтернетом.

Чи варто/можна оцінювати знання та вміння учнів з безпечного використання Інтернету? Обґрунтуйте свою відповідь. Якщо ваша відповідь «так», то як і коли це можна зробити?

Не варто оцінювати знання та вміння учнів з безпечного використання інтернету, але варто привернути увагу дітей та батьків до проблем безпеки використання інтернет мережі. Так як, це убезпечує дітей від негативу та формує культуру користувача. Можна не оцінювати, а хвалити дитину словесно, цим заохочувати дитину безпечно працювати в Інтернеті.
ПроблемиШляхи вирішення
Необізнаність учнів про безпечну роботу в інтернетіПроводити заняття з учнями, на яких розглядаються ризики для учнів під час роботи в мережі
В інтернеті учні можуть отримати небажану інформацію, яка може містити загрозу для їх життяКонтроль з боку батьків та вчителів
Життя в комп'ютерному світі усуває учнів від реальностіМотивувати дітей іншими видами діяльность
Ігри "зомбують" дітей, виникає залежністьОбмеження в часі за комп'ютером
Комунікаційні сервіси Інтернету під час вивчення теми суттєво розширюватимуть спільноту, у якій спілкуються та навчаються учні. Це відбувається за умови ефективного використання електронної пошти, чатів, сервісів надсилання миттєвих повідомлень, онлайнових опитувань та технологій передавання голосових повідомлень через Інтернет.

Значну кількість різноманітних онлайнових сервісів можна використати для спілкування учнів.
Електронна пошта або E-mail – це засіб письмового спілкування за допомогою електронних листів, які можуть бути надіслані та прочитані в різний час.
Онлайнові чати. Онлайнові чати проводяться в спеціально організованому Інтернет-просторі, де люди спілкуються в режимі реального часу (одночасно). Вони обговорюють певну тему за допомогою введення з клавіатури текстових повідомлень для проведення діалогів. Учні можуть використовувати тематичні чати для того, щоб ставити запитання експертам або співпрацювати з іншими учнями, які знаходяться на значній відстані від них.
Онлайнове опитування надає можливість складати опитувальники та збирати відповіді на них через Інтернет. Існують спеціальні веб-сторінки, які дозволяють створювати власні опитування з різними типами запитань: питання з однією правильною відповіддю, з декількома правильними відповідями, зі шкалою оцінок, запитання з пропусками, які потрібно заповнити, тощо. Можна переглядати отримані дані у графіках та діаграмах, а також експортувати їх у програми з опрацювання даних.
Голосові повідомлення – підтримується голосове спілкування в реальному часі через Інтернет.

Після цих обговорень ми створили онлайн опитувальник (переглянути мережевий опитувальник), кожен зі своєї теми проекту. Такий опитувальник згодиться у нагоді перевірити поточні знання учнів швидким та простим засобом.


День 6 - 15.01.2018

На сьогоднішньому тренінгу ми створювали учнівський приклад.
Створення прикладу учнівської роботи з позиції учня дає змогу перш, ніж пропонувати учням проектні завдання, вирішити, чи ці завдання та вимоги, які ми ставимо перед учнями в навчальному проекті, відповідають навчальним потребам, віку та можливостям ваших учнів. Створення такої учнівської роботи допомагає визначити, на якому матеріалі та можливих труднощах для учнів потрібно зосередити свою увагу під час навчання.
Для початку ми ознайомились із прикладами учнівських робіт. Побачили, що це може бути презентація, сайт,блог, публікація, буклет тощо. Приклад учнівської роботи має демонструвати, як учні досягатимуть поставлених навчальних цілей.
Я обрала прикладом учнівскої роботи презентацію ( продивитися презентацію).
Можу сказати,що для того щоб презентація була цікава для учнів та привертала їх увагу, необхідно до презентації додавати картинки, анімації, звуки тощо.
Створення учнівської роботи дійсно допомагає у розробці якісних завдань для учнів.
Рішення про використання певної інформаційно-комунікаційної технології має базуватися на її сильних сторонах у підтримці бажаного змісту та реалізації навчальних цілей. Приклади таких засобів для учнівських проектів:
презентації – для усних виступів, підсилені використанням зображень, графіків, діаграм, звуків, відео та гіперпосилань на інші ресурси;
 публікації – для письмового спілкування, заснованого на використанні текстів, підсилені за допомогою зображень, графіків та діаграм;
вікі – для текстових повідомлень, що розміщаються в Інтернеті, та які можуть змінювати та спільно редагувати декілька людей;
блоґи – для текстових щоденників, що розміщуються в Інтернеті та заохочують до відповідей, відгуків та коментарів від інших читачів. 
                                   


День 7 - 16.01.2018

Модуль присвячений оцінюванню діяльності учнів у проекті.
Із впровадженням системи оцінювання, яка будується навколо навчальних потреб учнів, вони стають більш задіяними у всі процеси оцінювання. Дослідження чітко вказують на позитивний ефект від впровадження системи оцінювання, яка орієнтована на учнів. Вона поліпшує якість навчання. Учням потрібно допомогти формувати в собі нові навички й надати їм можливість попрактикуватися в них. Наприклад:
створювати плани своїх проектів, контрольних списків та форм оцінювання;
використовувати запитання для рефлексії, щоб учні могли обдумувати та оцінювати процес власного навчання;
ставити власні навчальні цілі, визначати завдання та передбачати те, що буде вивчено;
 визначати труднощі у власному навчанні та стратегій для їх подолання.
Коли учні залучені до процесу оцінювання на такому рівні, вони розвивають навички самоконтролю над своїм навчанням і почувають себе успішними та здібними.
Саме тому сьогодні ми створювали інструмент оцінювання учнівської роботи.
Оцінювання має відбуватися постійно протягом проекту та включати оцінювання всіх вказаних у навчальних цілях знань та навичок. Форми оцінювання мають критерії, що тісно пов’язані з цілями, та дескриптори , що описують рівні сформованості навичок та рівні засвоєння знань, які відображаються в кінцевому продукті проекту, що розробляється учнями. Щоб визначити рівень розуміння учнями теми, їх знання та якість учнівських робіт, їх демонстрації, використовується підсумкове оцінювання.
День 8  - 17.01.2018

Диференціація навчання різних учнів.
Коли навчальні потреби різних учнів задовольняються, в них підвищується мотивація навчання та покращуються їхні оцінки. Кожному учню потрібна індивідуальна підтримка та адаптація навчального матеріалу до його особливостей.
Розрізняють таку класифікацію методів диференціації навчання, які потребують застосування різних методичних підходів від учителя: 
за навчальним матеріалом – точно визначте те, що учні мають вивчити, та способи отримання знань та навичок;
за процесом – порекомендуйте різні шляхи роботи зі змістом (під керівництвом учителя, самостійно тощо); 
за продуктами навчання – дозвольте учням самостійно обирати способи та інструменти для створення та презентування продуктів навчальної діяльності;
 за навчальним середовищем – створіть гнучке навчальне середовище, де будуть тихі зони й місця для спілкування та взаємодії, і навчіть прийомів, які призведуть до незалежності кожного в навчанні. 
При навчанні дітей, коли в центрі навчального процесу є учні, вчителям важко тримати постійний невпинний прямий контроль та нагляд за ними. Для сприяння розвитку їх самостійності у навчанні вчитель має формувати в учнів самоспрямованість, тобто не лише надавати можливість виконувати самостійну роботу за інструкціями, а й навчати їх ставити власні навчальні цілі, планувати свою власну навчальну траєкторію, планувати, реалізувати та оцінювати свою діяльність з реалізації власних навчальних цілей. Формування самоспрямованості у навчанні – важлива життєва навчальна мета для учнів різних здібностей та навчальних потреб.
При організації навчального процесу, який будується навколо навчальних потреб учнів, не лише вчителі оцінюють учнів, також учні оцінюють один одного, а головне - оцінюють себе. Коли вони оцінюють власні процеси мислення та результати своєї роботи, не просто звертають увагу на помилки, а й засвоюють стандарти та критерії, за якими оцінюються результати їхньої роботи. 
Ще сьогодні ми ознайомились зтаким терміном, як - фасилітація.
Фасилітація (англ. facilitate - полегшувати, сприяти) – стиль педагогічного спілкування, який передбачає полегшення взаємодії під час спільної діяльності; ненав’язлива допомога групі чи окремій людині в пошуку способів виявлення і розв’язування проблем, налагодженні комунікативної взаємодії між суб’єктами діяльності. 
Мета документа для фасилітації:
відслідковування прогресу навчання учнів
допомога в дослідженні учнями Інтернет-ресурсів 
залучення учнів до дослідження або застосування знань чи навичок.
                              
                                           



День 9  - 18.01.2018

Захист проектів!!!
Сьогодні останній день тренінгу з Intel навчання для майбутнього.
Мета демонстрації – поділитися готовим Портфоліо зі своїми колегами та побачити, що створили вони. Відгуки та коментарі на окремі складові Портфоліо мають бути щирими і конкретними. Ви надаєте та отримуєте зворотній зв’язок щодо основних складових Портфоліо та елементів, які можна покращити.
Така демонстрація – це перша можливість отримати та надати коментарі на всі складові Портфоліо. Реальна усна презентація з часом, відведеним наприкінці доповіді на запитання та відповіді, більшою мірою показала нам, як це може відбуватися у вашому класі. Ми переглянули всі Портфоліо учасників вашої групи.
Можу сказати, що за час тренінгу я багато чому навчилась та дізналась нового, що допоможе мені у майбутній професійній діяльності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий